• خانه
  • عکاسی سقوط دوره برای عکاس

عکاسی سقوط دوره برای عکاس

UX طراحی

طراحی تجربه کاربر (UXD ، UED یا XD) فرایند دستکاری رفتار کاربر [1] از طریق قابلیت استفاده ، سودمندی و مطلوبیت ارائه شده در تعامل با یک محصول است. [2] طراحی تجربه کاربر شامل طراحی سنتی تعامل انسان و رایانه (HCI) است و با پرداختن به همه جنبه های یک محصول یا خدمات که توسط کاربران درک می شود ، آن را گسترش می دهد. طراحی تجربه (XD) روشی است برای طراحی محصولات ، فرآیندها ، خدمات ، رویدادها ، سفرهای همه کانال و محیط هایی با تمرکز بر کیفیت تجربه کاربر و راه حل های مربوط به فرهنگ. [3] طراحی تجربه توسط یک رشته طراحی واحد پیش نمی رود. در عوض ، به یک دیدگاه میان رشته ای احتیاج دارد که چندین جنبه از مارک / تجارت / محیط / تجربه از محصول ، بسته بندی و محیط خرده فروشی تا لباس و نگرش کارکنان را در نظر بگیرد. طراحی تجربه به دنبال توسعه تجربه یک محصول ، خدمات یا رویداد در هر یک از ابعاد زیر است: [4]

  • مدت زمان (شروع ، غوطه وری ، نتیجه گیری و ادامه)
  • شدت (رفلکس ، عادت ، تعامل)
  • عرض (محصولات ، خدمات ، مارک ها ، نامگذاری ها ، کانال ها / محیط / تبلیغات و قیمت)
  • تعامل (منفعل ↔ فعال ↔ تعاملی)
  • راه اندازها (تمام حواس ، مفاهیم و نمادهای انسانی)
  • اهمیت (معنی ، وضعیت ، احساس ، قیمت و عملکرد)

پژوهش:
تحقیقات برای UX بسیار مهم است. طراحی تجربه کاربر از رویکردهای طراحی مانند تعامل انسان و کامپیوتر و طراحی کاربر محور حاصل می شود و شامل عناصری از رشته های مشابه مانند طراحی تعامل ، طراحی بصری ، معماری اطلاعات ، تحقیقات کاربر و سایر موارد است.

طراحی بصری:

طراحی بصری ، که به عنوان طراحی گرافیکی ، طراحی رابط کاربر ، طراحی ارتباطات و ارتباطات تصویری نیز شناخته می شود ، نمایانگر زیبایی یا جلوه و جلوی جلوی رابط کاربری است. درمان گرافیکی عناصر رابط اغلب به عنوان طراحی بصری درک می شود. هدف از طراحی بصری استفاده از عناصر بصری مانند رنگها ، تصاویر و نمادها برای انتقال پیام به مخاطبان خود است. مبانی روانشناسی و ادراک دیداری گشتالت دیدگاه شناختی در مورد چگونگی ایجاد ارتباط تصویری موثر ارائه می دهد

طراحی تعامل:
مقاله اصلی: طراحی تعامل به خوبی شناخته شده است که م componentلفه طراحی تعامل ، بخشی اساسی در طراحی تجربه کاربر (UX) ، با محوریت تعامل بین کاربران و محصولات است. هدف از طراحی تعامل ، ایجاد محصولی است که تجربه کاربر نهایی کارآمد و لذت بخشی را ایجاد کند و کاربران را قادر می سازد تا به بهترین روش ممکن به اهداف خود برسند. تأکید زیاد فعلی بر طراحی کاربر محور و تمرکز قوی بر افزایش تجربه کاربر طراحان تعامل را در ایده پردازی محصولات برای مطابقت با انتظارات کاربران و مطابقت با استانداردهای جدیدترین الگوها و م Uلفه های UI ، حیاتی کرده است. در چند سال گذشته ، نقش طراح تعامل از تمرکز بر تعیین م componentsلفه های UI و برقراری ارتباط آنها با مهندسان به موقعیتی تغییر یافته است که طراحان آزادی بیشتری در طراحی رابط های متنی مبتنی بر کمک به تأمین نیازهای کاربر دارند. بنابراین ، User Experience Design به یک شاخه طراحی چند رشته ای تبدیل شد که شامل چندین جنبه فنی از طراحی گرافیک متحرک و انیمیشن گرفته تا برنامه نویسی است.

طرح:

هنگامی که طراح درک کاملی از نیازها و اهداف کاربر دارد ، آنها شروع به ترسیم چارچوب تعامل می کنند (که به آن قاب های سیم نیز می گویند). این مرحله ساختار سطح بالای طرح بندی صفحه و همچنین جریان ، رفتار و سازماندهی محصول را تعریف می کند. انواع مختلفی از مواد وجود دارد که می تواند در این مرحله تکراری دخیل باشد ، از تخته های سفید گرفته تا نمونه های اولیه کاغذ. از آنجا که چارچوب تعامل یک ساختار کلی برای رفتار محصول ایجاد می کند ، یک روند موازی متمرکز بر طراحی های بصری و صنعتی است. چارچوب طراحی بصری ویژگی های تجربه ، زبان بصری و سبک بصری را تعریف می کند. پس از ایجاد چارچوبی محکم و پایدار ، فریم های سیم از استوری استوری های طراحی شده به صفحه های با وضوح کامل ترجمه می شوند که رابط کاربری را در سطح پیکسل به تصویر می کشند. در این مرحله ، همکاری نزدیک تیم طراح با طراح بسیار مهم است. ورودی آنها برای ایجاد یک طرح تمام شده ضروری است که می تواند ساخته شود و در عین وفاداری به مفهوم