• خانه
  • جاوا اسکریپت گواهی شده با رایگان پروژه دوره

جاوا اسکریپت گواهی شده با رایگان پروژه دوره

مبانی

بسیاری از افراد اصطلاح “تجربه کاربر” را شنیده اند اما همه نمی دانند که این به چه معنی است. تجربه کاربر (UX) به سرعت در حال رشد است و انقلابی در نحوه تعامل افراد با جهان اطرافشان ایجاد می کند. UX به همین دلیل استفاده از Google بسیار آسان است و اینکه فیس بوک چگونه می داند مقاله بعدی را به شما پیشنهاد دهد. به همین دلیل است که اینترنت از صفحات اصلی Geocities با علامت چشمک زن “Under Construction” به رابط های پیچیده ای که ما هر روز استفاده می کنیم ، تکامل یافت. تجربه کاربری توسط طراحان UX اعمال می شود – بلکه مدیران محصول ، طراحان محصول ، کارآفرینان ، استارتاپ ها و سازمان های آینده نگر نیز هستند.

اما در واقع UX به چه معناست؟ بگذارید خرابش کنیم

برای مبتدیان ، اگر شما تاکنون کالایی خریداری کرده اید یا از خدماتی بهره مند شده اید ، شما کاربر هستید. وقتی با یک محصول ، خدمات یا شرکتی ارتباط برقرار می کنید ، تجربه ای را تجربه می کنید. در نهایت ، اکثر شرکت ها می خواهند شما تجربه خوبی در استفاده از محصول یا خدمات آنها داشته باشید. برای درک اینکه چه چیزی یک تجربه را خوب می کند ، باید معنی آن را از دید کاربر تعریف کنیم.

آنچه باعث می شود یک تجربه “خوب” باشد ، به این مسئله بستگی دارد که آیا در حل یک مشکل واقعی موفق بوده است یا ارزش واقعی کاربران را ارائه می دهد. این تمایز اصلی بین هنر و طراحی است: از آنجایی که هنر از نظر زیبایی شناسی می تواند خوشایند باشد ، طراحی خوب باید کاربرد داشته باشد. زیبایی به تنهایی کافی نیست. بنابراین ، یک تجربه کاربری خوب تجربه ای است که کاربر را قادر به تأثیرگذاری کند.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما می خواهید برای شام با دوستان خود رستوران پیدا کنید. شما می دانید که چندین نفر در این گروه گیاهخوار هستند ، بنابراین مایلید مکانی مناسب را پیدا کنید که همه گزینه های آن را داشته باشند. در این شرایط ، ممکن است از یک بستر توصیه رستوران برای محدود کردن گزینه ها ، شناسایی برخی مکان های بالقوه و به اشتراک گذاری آنها با دوستان خود استفاده کنید. شرایط موفقیت در این شرایط برنامه ای است که شما را قادر می سازد دقیقاً همان کار را انجام دهید. هر چیزی بیشتر “لذت” در نظر گرفته می شود و هر چیزی کمتر مشکل ساز است.

چهار عنصر اصلی فرآیند UX
از تجربه کاربر اغلب “دانش پشت طراحی” یاد می شود. مقصود از “علم” در اینجا روشهای سختگیرانه ای است که شامل فرآیند UX است و بینش و داده های سخت انسانی را برای پشتیبانی و تأیید تصمیمات طراحی فراهم می کند.

لازم است بدانید که فرآیند UX بسته به اهداف پروژه و جدول زمانی می تواند به عنوان یک مسیر (از ابتدا تا انتها بروید) و یا به عنوان یک جعبه ابزار (ابزار مورد نیاز خود را انتخاب کنید) استفاده شود. صرف نظر از نحوه اعمال فرآیند ، چند ماده اساسی وجود دارد که پایه و اساس یک تجربه کاربری موفق را ایجاد می کند. ما در زیر این اصول UX را به همراه ابزارها یا روش های خاصی که می توانند استفاده شوند ، شرح خواهیم داد.

1. رفتار

بیایید با بیان موارد واضح شروع کنیم: مردم موجودات پیچیده ای هستند. هنگام طراحی برای افراد ، درک نحوه تفکر و رفتارهای آنها برای برآوردن نیازهای فعلی یا حل مشکل موجود مهم است. قبل از اینکه Yelp برای یافتن رستوران وجود داشته باشد ، مردم چه کاری انجام می دادند؟ آنها از دوستان خود درخواست توصیه کردند یا از موتور جستجوی آنلاین استفاده کردند (یا چیز دیگری کاملاً – فراموش نکنیم که قبل از اینترنت زندگی وجود داشت).

طراحان UX با یادگیری عادات و اهداف افراد ، شناسایی نیازها و محدودیت ها و همسویی با رفتارهای موجود برای ایجاد راه حل هایی با کاربرد آسان (کارآمد) و حل یک مشکل واقعی (م effectiveثر) با مردم کار می کنند.

برخی از روشها و ابزارهای UX برای یادگیری در مورد رفتارهای کاربر استفاده می شود:

مصاحبه با کاربران یکی از مهمترین راههایی است که طراحان UX اطلاعات را کشف می کنند. مصاحبه های کاربران معمولاً بر روی داده های کیفی متمرکز می شوند ، یعنی اطلاعاتی که قابل اندازه گیری نیستند اما سرشار از جزئیات احساسی هستند.
نقشه سفر مشتری سندی تصویری است که جزئیات تعاملات کاربر با یک شرکت یا محصول و احساس آنها درباره هر تعامل را بیان می کند. این نقشه داستانی درباره تجربه پایان به کاربر و چگونگی موفقیت آن از دید کاربر را بیان می کند.
تجزیه و تحلیل وظیفه برای تجزیه و تحلیل نحوه انجام وظایف توسط کاربران برای دستیابی به یک هدف استفاده می شود. از طریق مشاهده ، طراحان با روند فعلی کاربر آشنا می شوند (و در صورت عدم وجود راه حل ، راه حل های مختلف). به عنوان مثال ، مشاهده پرونده های مالیاتی کاربر با استفاده از روش های آنالوگ (کاغذ ، پست الکترونیکی) می تواند به طراح اطلاع دهد که چگونه ممکن است همان کار را بصورت آنلاین انجام دهد. این یک روش عالی برای یادگیری در مورد نقاط درد موجود است که می تواند بهبود یابد.
طراحان همیشه در حال مستند سازی ، تجزیه و تحلیل و برقراری ارتباط بینش و داده های کاربر با تیم خود هستند تا همه را در یک صفحه نگه دارند. طراحان ممکن است مصاحبه کاربر را با استفاده از یک ابزار به اشتراک گذاری صفحه مستند کنند که نحوه حرکت کاربر از طریق وب سایت برای انجام یک کار را ضبط می کند. سپس ، آنها ممکن است این اطلاعات را با ایجاد یک نقشه وابستگی با تیم خود برای شناسایی روندها یا الگوهای رایج در داده های جمع آوری شده ، تجزیه و تحلیل کنند. سرانجام ، آنها ممکن است یک شخصیت کاربر ایجاد کنند تا داده های کاربر را زنده کرده و یافته ها را با تیم خود ارتباط برقرار کنند.
2. استراتژی

تجربه کاربر یک فرایند انسان محور است ، به این معنی که اولویت را طراحان نمی دهند